KARTA INFORMACYJNA DLA USŁUGI
Starostwo Powiatowe
ul. Kopernika 8
37-300 Leżajsk
tel. centrala 17 24 04 500 fax: 17 24 04 509 (patrz również pkt 3)
www.starostwo.lezajsk.pl → jak załatwić sprawę
1. NAZWA USŁUGI:
Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej
2. PODSTAWA PRAWNA:
– art. 11a, 11d, 11f, 11g, 11i, ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj. Dz. U. z 2023r. poz. 162 ze zm.)
– ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 682 ze zm.)
– ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023r. poz. 775 ze zm.)
3. WYDZIAŁ ZAŁATWIAJĄCY SPRAWĘ I STANOWISKO:
Wydział Architektury i Budownictwa z siedzibą przy ul. M.C. Skłodowskiej 8
Stanowisko ds. administracji architektoniczno – budowlanej
tel. 17 240 04 550
4. WYMAGANE DOKUMENTY:
Załączniki do wniosku:
– mapę w skali co najmniej 1:5000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu,
– analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi,
– mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami – 3 egz.,
– określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego,
– określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone,
– określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu,
– trzy egz. projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno – budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu,
– opinie:
– ministra właściwego do spraw zdrowia – w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
– właściwego organu nadzoru górniczego – w odniesieniu do obszarów górniczych,
– dyrektora właściwego regionalnego zarządu gospodarki wodnej – w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią,
– dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych – w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
– właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków – w odniesieniu do dóbr kultury chronionej na podstawie odrębnych przepisów,
– właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej – w odniesieniu do linii kolejowej,
– innych organów wymaganych przepisami szczególnymi,
– Wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne.
– Do wniosku należy dołączyć w/w opinie właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu, oraz wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
5. OPŁATY SKARBOWE:
Starosta w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych wydaje decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek właściwych zarządców tych dróg, którzy na podstawie ustawy o opłacie skarbowej są zwolnieni z opłaty skarbowej.
6. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
decyzja administracyjna
7. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zgodnie z art. 11a ust 3 ustawy, decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydaje się w terminie 90 dni od dnia złożenia wniosku.
8. TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
9. INNE ISTOTNE INFORMACJE DLA INTERESANTÓW: