Zamknij mobilną wersję WCAG

Pierwsza sesja Rady Powiatu Leżajskiego w nowej lokalizacji

21 sierpnia 2020

Alt=""
  • Wydrukuj artykuł Wydrukuj artykuł
  • Udostępnij artykuł na FB Udostępnij artykuł na FB

  • Galeria zdjęć Galeria zdjęć

Wyślij odnośnik

    20 sierpnia odbyła się XXVIII sesja Rady Powiatu Leżajskiego. Radni po raz pierwszy spotkali się w nowej sali obrad, której powstanie jest efektem przebudowy budynku głównego Starostwa Powiatowego w Leżajsku. Dotychczas radni korzystali, dzięki uprzejmości Muzeum Ziemi Leżajskiej,  z sali zlokalizowanej w dworze starościńskim.

    Przed rozpoczęciem spotkania ks. dziekan Marek Cisek, proboszcz leżajskiej fary, symbolicznie poświęcił zarówno salę, jak i nowo powstałe piętro budynku.

    Następnie radni przystąpili do realizacji porządku obrad.

    Po przyjęciu protokołów z XXVI i XXVII sesji Rady Powiatu radni zapoznali się z:

    • sprawozdaniem z działań podejmowanych przez nadzór wodny na obszarze Powiatu Leżajskiego za rok 2019;
    • sprawozdaniem z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Leżajsku w 2019 r. oraz informacją z planowanych zadań z zakresu rynku pracy i przeciwdziałania bezrobocia w 2020 r.;
    • informacją o przebiegu wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Leżajsku za I półrocze 2020 r.;
    • informacją o przebiegu wykonania planu finansowego Muzeum Ziemi Leżajskiej za I półrocze 2020 r.
    • informacją Zarządu Powiatu o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za I półrocze 2020 r.;
    • sprawozdaniem z realizacji „Programu Opieki nad Zabytkami Powiatu Leżajskiego na lata 2018-2021”.

    Ponadto radni podjęli uchwały w sprawie:

    • ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu leżajskiego;
    • zaciągnięcia zobowiązania ponad budżet 2020 r.;
    • wprowadzenia zmian w budżecie Powiatu na 2020 r.

    Sprawozdania ze swojej działalności przedstawiły również komisje stałe Rady Powiatu Leżajskiego za I półrocze 2020 r., a także starosta – z prac Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.

    Informację zamieściła: Natalia Nowicka