KARTA INFORMACYJNA DLA USŁUGI
Starostwo Powiatowe
ul. Kopernika 8
37-300 Leżajsk
tel. (17) 240-45-00 fax 240-45-09 (patrz również pkt 3)
www.starostwo.lezajsk.pl → jak załatwić sprawę
- NAZWA USŁUGI:
Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
- PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów
- WYDZIAŁ ZAŁATWIAJĄCY SPRAWĘ:
Wydział Komunikacji i Transportu ul. Kopernika 8
Naczelnik Wydziału pok. Nr 8
Tel. (017) 240 45 20
- WYMAGANE DOKUMENTY:
1) Wniosek o wpis /zmianę zakresu wpisu /do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów (formularz – KT. 5420.1.01) ;
2) Oświadczenie przedsiębiorcy o następującej treści: „Oświadczam, że:
– dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów są kompletne i zgodne z prawdą,
– znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. -Prawo o ruchu drogowym”.
Oświadczenie przedsiębiorcy powinno również zawierać:
– firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę z adresem lub adres zamieszkania,
– oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
– podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
3) Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik.
Dokumenty do wniosku winny być złożone w oryginale.
- OPŁATY:
412,00 zł – za dokonanie wpisu do rejestru;
206,00 zł – od zmiany wpisu do rejestru;
Opłata skarbowa :
17zł – od pełnomocnictwa (jego odpisu, wypisu lub kopii),
Opłaty skarbowej należy dokonać w Starostwie Powiatowym w Leżajsku, przy ul. Kopernika 8 za pomocą dostępnych w Wydziale Komunikacji i Transportu wpłatomatów,
– lub w kasie Urzędu Miejskiego w Leżajsku ul. Rynek 1 albo na konto Urzędu Miejskiego
nr 70 1090 2590 0000 0001 4488 9286.
Opłaty administracyjnej należy dokonać w Starostwie Powiatowym w Leżajsku, przy
ul. Kopernika 8, za pomocą dostępnych w Wydziale Komunikacji i Transportu wpłatomatów
– lub przelewem na konto nr 51 1030 1508 0000 0008 2392 2001 – Citi Handlowy
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
- SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1.Osobiście
2. Z upoważnieniem pisemnym
- TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
do 7 dni
- TRYB ODWOŁAWCZY:
Na podstawie art. 127 § 2 i art. 129 kpa, od decyzji o cofnięciu diagnoście uprawnień przysługuje stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem organu wydającego w terminie 14 dni od dnia dostarczenia decyzji.
Na podstawie art. 107 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U.2024. poz. 572), Można odstąpić od uzasadnienia decyzji, gdy uwzględnia ona w całości żądanie strony,
Na podstawie art. 127 § 1a KPA, Decyzja wydana w pierwszej instancji, od której uzasadnienia organ odstąpił z powodu uwzględnienia w całości żądania strony, jest ostateczna –
-w zawiązku z czym, zgodnie z art. 53 §1 i 4 Ustawy „Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi”, stronom przysługuje skarga do wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie za pośrednictwem Starosty Leżajskiego w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia.
- INNE ISTOTNE INFORMACJE DLA INTERESANTÓW: